kpss, ales, üds, kpds, öss...,
hayatimizin rengarenk harflerinin, rengarenk kombinasyonlari.tek başlarına bi o kadar anlamsiz, bi o kadar mahsunken, bi araya geldiklerinde bi o kadar canavarlaşabilen konson ve ünlüleri!
taa bundan seneler onceki , ilkokul kariyeriyle baslayan egitim ogretim hayatimizin vazgecilmezi sayilarla baslar,havuz problemlerinde biraz nefessiz bıraktırır, tarih sorularinda hafizalardaki butun kirintilari kullandirtir, felsefede ise biraz soluklandirir.
peki nasil oluyor da sayilar ayni sayilerken, kumelerin icinden hep baska kumeler gecerken, dereler, dağlar, tepeler sık sık yer değiştirmezken,tarih tekerrürden ibaretken, ayni sorularin cevaplarini aklimizda tutamıyoruz bi türlü??bu kadar bilgi, bu kadar gereksiz de, ondan mı sınavlardan hemen sonra kafamizdan silip atıyoruz? yok cok gerekliyse neden pratikte hic kullanmiyoruz? uslu sayilarla alisveris yapip, kitaplarda anlatim bozukluklarini bulamiyoruz? (ya da "ben" li mi konusmaliyim?)bu kadar az kullandigimiz bilgiler neden habire bizim hayatimizi, kariyerlerlerimizii sosyal statumuzu etkiliyor?
aynı şeyler evirilip çevrilip önümüze sunulurken, her cevap için ekstra paralar ödeyip kurslara, özel derslere paralar döküyoruz sürekli.
hep suclayip durdugumuz, ama hiç cozum uretmedigimiz "egitim sistemi" nin basina mi patlamalı mı yine kabak?yine biz tüm masumluğumuzla, "madem düzeltemiyoruz bari parçası olalım" deyip bütün sınavlar için ayrı ayrı kuyruklarda beklemeli miyiz bankalarda, dekont parçaları için?
sınav buhranlari sardi beni yine yavastan. simdi gidip cumleleri tamamlamam, bosluklari doldurmam lazim.butun bunlari unutup unutup, yeniden baslamam lazim.hepimize kolay gelsin!
hayatimizin rengarenk harflerinin, rengarenk kombinasyonlari.tek başlarına bi o kadar anlamsiz, bi o kadar mahsunken, bi araya geldiklerinde bi o kadar canavarlaşabilen konson ve ünlüleri!
taa bundan seneler onceki , ilkokul kariyeriyle baslayan egitim ogretim hayatimizin vazgecilmezi sayilarla baslar,havuz problemlerinde biraz nefessiz bıraktırır, tarih sorularinda hafizalardaki butun kirintilari kullandirtir, felsefede ise biraz soluklandirir.
peki nasil oluyor da sayilar ayni sayilerken, kumelerin icinden hep baska kumeler gecerken, dereler, dağlar, tepeler sık sık yer değiştirmezken,tarih tekerrürden ibaretken, ayni sorularin cevaplarini aklimizda tutamıyoruz bi türlü??bu kadar bilgi, bu kadar gereksiz de, ondan mı sınavlardan hemen sonra kafamizdan silip atıyoruz? yok cok gerekliyse neden pratikte hic kullanmiyoruz? uslu sayilarla alisveris yapip, kitaplarda anlatim bozukluklarini bulamiyoruz? (ya da "ben" li mi konusmaliyim?)bu kadar az kullandigimiz bilgiler neden habire bizim hayatimizi, kariyerlerlerimizii sosyal statumuzu etkiliyor?
aynı şeyler evirilip çevrilip önümüze sunulurken, her cevap için ekstra paralar ödeyip kurslara, özel derslere paralar döküyoruz sürekli.
hep suclayip durdugumuz, ama hiç cozum uretmedigimiz "egitim sistemi" nin basina mi patlamalı mı yine kabak?yine biz tüm masumluğumuzla, "madem düzeltemiyoruz bari parçası olalım" deyip bütün sınavlar için ayrı ayrı kuyruklarda beklemeli miyiz bankalarda, dekont parçaları için?
sınav buhranlari sardi beni yine yavastan. simdi gidip cumleleri tamamlamam, bosluklari doldurmam lazim.butun bunlari unutup unutup, yeniden baslamam lazim.hepimize kolay gelsin!
Yorumlar